El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat les primeres obres d’infraestructura del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Vila-seca i Salou, per un valor de 17,1 MEUR. D’aquesta manera, el Govern, com va anunciar diumenge el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha impulsat les obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona, conjuntament amb la licitació, per part de Ferrocarrils de la Generalitat, del material mòbil que hi prestarà servei.
En concret, els treballs que ara es liciten abastaran l’àmbit de l’antic corredor ferroviari i en terrenys adjacents als vials, entre Cambrils centre i Vila-seca Universitat, a fi d’executar les primeres tasques de:
- Moviment de terres
- Desviament de serveis
- Estructures, entre les quals la més singular serà un nou pont sobre l’autovia A-7, al terme de Vila-seca, de 112 metres de longitud.
Aquestes obres començaran aquest estiu i tindran un termini d’execució de 20 mesos.
D’altra banda, durant aquest any, el Departament licitarà les obres corresponents a altres treballs d’infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l’obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l’obra civil i instal·lacions del tram Cambrils nord-Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.
Els principals elements d’aquesta primera fase, que sumen una inversió prevista de 245 MEUR, són:
Tram: Cambrils nord – Vila-seca Estació
- Longitud: 14 quilòmetres
- Estacions: 14
- Intercanviadors: 3
- Centre operatiu (tallers i cotxeres) a Vila-seca
- Configuració d’un eix cívic per a vianants i bicicletes
- Actuacions d’integració urbana al seu pas per Cambrils, Salou i Vila-seca
- Material mòbil: 7 vehicles. FGC va iniciar ahir la licitació de l’adquisició i manteniment d’aquests vehicles. Amb una longitud màxima de 40 metres, els tramvies tindran una capacitat mínima de 210 persones i estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Disposaran d’un sistema d’emmagatzematge d’energia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària.
A aquests treballs, s’afegeixen les actuacions que es duran a terme d’urbanització i de configuració d’un eix per a facilitar la mobilitat a peu i en bicicleta en els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca. Aquestes actuacions les executarà cada Ajuntament i per al seu finançament el Govern ha atorgat subvencions per un import total de 26,6 MEUR.
Transformació de la mobilitat
En paral·lel a les obres de la primera fase, la Generalitat també està treballant en la tramitació de la segona fase, que completarà el tramvia del Camp de Tarragona. Correspon a la connexió de Reus i Tarragona i l’accés a l’aeroport de Reus. Quan estigui completament desplegat, constarà d’una xarxa de 46 quilòmetres, amb un total de 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors, i es preveuen serveis tant interurbans com urbans. Es preveu que beneficiarà a 9,5 milions de persones usuàries anualment.
Els objectius del tramvia del Camp de Tarragona són principalment: millorar la cobertura en transport públic en aquest àmbit, incentivar-ne l’ús, implantar un sistema integral que permeti l’intercanvi entre diversos modes de transport (rodalies, llarga distància, autobusos, vies ciclables, aeroport), així com connectar i relligar els principals nuclis urbans i àmbits d’activitat –centres hospitalaris, universitats, espais d’oci i turístics i indústries.
- Àlex Giménez: “Si volem conservar els esculls de coral, hem d’entendre els seus patrons de comportament”
- Núria Fort: “Volem que els infants a través de les proves entenguin què és el canvi climàtic”
- A licitació les obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona per valor de 17 MEUR
- Posa’t la gorra solidària amb l’AFANOC
- El Mercat Central de Tarragona acull un any més la donació solidària de la Fira de l’Oli nou DOP Siurana