Abertis es presta a pagar gairebé 140 milions d’euros per acabar l’autovia A-27 fins a Montblanc, amb l’objectiu que aquesta via canalitzi trànsit cap a l’AP-2.

Per fer-ho més atractiu, proposa bonificacions en els peatges d’aquesta autopista del 75% en vehicles i del 50% en camions. Abertis està convençut que les obres es podrien acabar en dos anys. A canvi, demana que la concessió de les autopistes AP-2 i AP-7 s’allargui un any i mig. La proposta, presentada pel director general d’Abertis Autopistes aquest divendres a la Cambra de Reus, ha convençut els representants del territori, que esperen des de fa anys l’execució d’aquesta via a mig fer. Falta, però, que l’acatin els governs català i espanyol. 

L’alternativa d’Abertis es veu, des del territori, com la més factible, i segons el director general de la concessionària, Josep Lluís Giménez, la Generalitat també la veu amb bons ulls. Entre construir l’A-27 o alliberar peatges de l’AP-2, Abertis ho té clar. “No hi ha pitjor infraestructura que la que no es construeix”, ha dit Giménez. Tenint en compte que queden pendents uns 160 milions d’euros per acabar l’autovia, Abertis planteja aportar 109 milions per fer el túnel del coll de Lilla -el tram més complex-, a part de 27 milions per a un enllaç a Montblanc.