Adif millorarà alguns trams de la línia d’ample ibèric Barcelona-Móra la Nova-Saragossa al seu pas pel Camp de Tarragona i l’Ebre. Els treballs, que començaran aquest dissabte i s’allargaran fins a finals d’any, es faran en horari nocturn per evitar afectacions al tràfic de passatgers. Entre d’altres, les actuacions consistiran en la instal·lació de 5,4 quilòmetres de nous rails als trams Pradell-Riudecanyes, Els Guiamets-Marçà, Móra la Nova-Els Guiamets i Flix-Ascó. D’altra banda, es col·locaran més de 10.000 noves travesses polivalents de formigó en quatre trams com el de Marçà-Pradell, que a dia d’avui compta amb una limitació temporal de velocitat que es preveu suprimir amb les millores.
A banda d’aquest tram, el canvi de travesses també afectarà els trajectes d’Ascó-Móra la Nova, Flix-Ascó i Nonasp-Faió. D’altra banda, també se substituiran dos desviaments o canvis d’agulles a l’estació de Riba-roja d’Ebre i es faran actuacions de manteniment preventiu de la línia aèria de contacte i d’instal·lacions de seguretat.
Al túnel de l’Argentera, a més, s’hi millorarà l’enllumenat i s’hi instal·laran 1,6 quilòmetres de nous rails del total de 5,4 que es renovaran en tota línia. Aquests treballs permetran, segons Adif, reduir la probabilitat d’incidències relacionades amb les instal·lacions de senyalització.
L’ens ferroviari impulsa aquestes millores amb l’objectiu “d’optimitzar l’estat i els paràmetres de les instal·lacions ferroviàries per tal d’augmentar els seus nivells de seguretat, fiabilitat, eficàcia, qualitat, disponibilitat i eficiència de l’explotació ferroviària”, segons ha informat en un comunicat.
La companyia ha detallat que per a la realització d’aquests treballs s’utilitzaran diferents mitjans tècnics, com ara una locomotora per a remolcar els trens que transportaran els nous rails i les travesses, maquinària pesada de via i vehicles per a operacions de via