El Port de Tarragona ha adjudicat les obres de construcció del vial inferior de la C31B, la carretera que uneix Tarragona i Salou. Aquest pas inferior sota la C-31b és el projecte d’accessos que té per finalitat continuar el vial que s’està executant actualment i que permetrà connectar la ZAL amb el vial de vehicles pesats que dona accés a l’A-7 (vial dels Prats).
L’obra ha estat adjudicada a les empreses Lantania, S.A.U i Roma Infraestructures i Serveis, S.A.U per un import de 5.258.338 euros (abans d’impostos). L’Autoritat Portuària de Tarragona preveu que durant el mes de desembre comencin els primers treballs, la
durada dels quals s’allargaran uns 12 mesos.
La construcció del pas inferior per sota de la carretera C-31b s’executarà per fases per minimitzar les interferències amb la circulació de l’actual carretera C-31b. L’obra també
inclou tots els ramals de connexió amb les diferents carreteres, els elements de drenatge, il·luminació, senyalització i seguretat. També connectarà amb el vial perimetral de la ZAL en el qual s’hi està treballant actualment i que està previst acabar a finals d’any.

Desenvolupament de la ZAL

La construcció d’aquest pas soterrat és un pas més en les obres de condicionament de la ZAL i se sumarà a les obres que actualment està impulsant l’Autoritat Portuària de Tarragona en aquest espai.
En aquest moments, les obres de construcció del vial perimetral estan encarant la recta final. Es tracta del primer dels tres projectes d’accessos que connectaran la ZAL a les carreteres de l’entorn. Aquesta obra es va adjudicar el mes de setembre de 2021 a la UTE
formada per Eiffage-GICSA-Morell per un import de 3.337.868,96€ (sense IVA). Les tasques es van iniciar el 25 d’octubre de 2021 i tenen previst finalitzar a finals d’aquest any.