Agents turístics públics i privats s’alien per primer cop per a la promoció conjunta del territori en fires nacionals i internacionals.
Ho fan a través del conveni Corner, signat per onzena vegada aquest dimarts en un acte a la Diputació de Tarragona. Aquest cop l’acord de col·laboració s’amplia i involucra 21 entitats, entre les quals hi ha els patronats municipals de turisme de les principals localitats de la Costa Daurada, consells comarcals, associacions d’hotelers, càmpings i apartaments turístics, a més de Port Aventura. També s’hi ha sumat l’Estació Nàutica Costa Daurada, l’associació que vol potenciar la zona com a destinació de golf o Priorat Enoturisme.
L’objectiu del conveni és participar de manera conjunta, coordinada i amb més eficiència a les fires nacionals, estatals i internacionals. Es tracta de cites importants com ara la ITB de Berlín, la WTM de Londres o el certamen MITT de Moscou.
El gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, parla d’aquesta aliança amb el sector privat i la voluntat de ser més eficaços a l’hora de vendre el territori als mercats internacionals i de proximitat.
La primera cita de pes serà FITUR, la Fira Internacional de Turisme de Madrid, que arrenca dimecres de la setmana vinent. La regidora de Turisme i presidenta del Patronat de Tarragona, Patricia Anton, diu que els acords amb les Ciutats Patrimoni, Renfe i l’aposta per Tarraco Viva i els castells seran els eixos clau per projectar la ciutat.
Els agents turístics es mostren esperançats i confien en una lleugera millora aquest 2014.