powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.
Els nombrosos accidents marítims al voltant del delta de l’Ebre van fer que els enginyers construïssin elements de senyalització a la costa. En plena època d’utilització del ferro a mitjan segle XIX, es van projectar 3 fars que servirien per guiar els vaixells a la zona. Un material que s’adaptava perfectament al terreny.
El 1978, el Far de la Banya va apagar la seva llum i va ser reemplaçat per un més gran, ja construït amb formigó. És llavors quan va quedar abandonat a la Banya i, després d’entendre el valor patrimonial de l’estructura, el Port de Tarragona el va ‘salvar’ i el va transportar fins al seu espai per continuar guiant vaixells, però en aquest cas, uns quilòmetres més al nord.
La directora del Museu del Port, Mercè Toldrà, ha explicat al programa El Far, que ara mateix, l’estructura té un ús cultural i ornamental. ‘El port ha anat creixent i aquest far ara ja no pot guiar vaixells a una gran distància. Hi ha el Far del dic de Llevant que ara té aquesta funció’, ha expressat Toldrà. Però dins de l’estructura existeix un espai d’uns 50 metres quadrats, on abans vivien els faroners o ‘torrers’, que permet conèixer tota la història del far i de tot el sistema de comunicació. Un museu organitzat per la mateixa directora del Museu del Port. ‘És un espai que recull tota aquesta història i que ens permet gaudir d’aquest far que és un bé protegit.
Actualment, el Museu del Far no es troba obert de forma permanent, però, sens dubte, és un espai que s’ha de visitar si es vol gaudir d’unes vistes i un entorn únic a la ciutat. No obstant això, actes com Racons de Mar o la pròxima Nit Literària del pròxim 22 de juliol, permeten viure in situ una part de la història marítima tarragonina d’una forma especial.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- Jairo deRemache ens obre casa seva
- Demanen 6 anys de presó per a quatre acusats de robar en diversos habitatges de Tarragona, Lleida i Osca
- De Duende fins sempre i moltes gràcies!!
- Àlex Oró i la ruta de Quadrophenia: “Un viatge en Vespa pel mite mod”
- Les primeres eines de pedra avançades d’Europa es van desenvolupar fa 900.000 anys al jaciment del barranc de la Boella