Renfe vol garantir la mobilitat dels usuaris que es veuran afectats entre sant Vicenç de calders i Tarragona durant 5 mesos per la construcció d’un túnel a Roda de Berà. El Director de Rodalies, Antonio Carmona, diu que posaran el focus en la comunicació mentre els passatgers temen que els 600 trajectes amb autobus diaris previstos sigyin una mesura insuficient.

El transport alternatiu per carretera s’oferira per l’afectació de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2 durant les obres del túnel de Roda de Berà i de les estacions d’aquest tram que Adif executarà a partir del 30 de setembre i fins al 2 de març de l’any que ve. Durant aquests cinc mesos, es posarà a disposició dels viatgers 84 busos amb 30.500 places diàries per viatjar entre Sant Vicenç i Tarragona, amb trajectes directes, i trajectes amb parades intermèdies, i horaris sincronitzats amb Rodalies.

El Director de Rodalies a Catalunya, Antonio Carmona, ha explicat a Tarragona Ràdio que l’objectiu és garantir la mobilitat dels usuaris afectats i que fa mesos que es treballa en el disseny de les alternatives. No descarta reajustaments quan es posin en marxa i després d’avaluar el seu funcionament. Carmona diu que es posarà el focus en la comunicació als usuaris amb informadors, panells, megafonia i una campanya informativa que ja està en marxa. El director de Rodalies assegura que s’ha dissenyat la millor oferta possible davant un tall ferroviari entre Sant Vicenç i Tarragona que durarà 5 mesos.

La portaveu de la plataforma Dignitat a les vies, Ana Gómez, diu que el pla és insuficient i lamenta la falta d’informació al respecte.

El pla té un cost de 26’5 milions d’euros.