Rebaixa important de l’import per aparcar a les zones taronja de la ciutat de Tarragona.

A partir de l’1 d’agost, estacionar en qualsevol de les 950 places regulades de llarga estància costarà 1 euro, enfront dels 2,40 euros actuals.

Són estacionaments dissuasius repartits en cinc zones, molt útils per treure cotxes del centre de la ciutat. Ara fa un any que es va començar a implantar el sistema d’aparcament regulat amb zones verdes i taronja a Tarragona.

L’equip de govern ha acordat l’impuls de la mesura a petició, bàsicament, de la Federació d’Associacions de Veïns Segle XXI i també de col·lectius de treballadors.

Durant les darreres setmanes s’han intensificat els contactes i s’ha avaluat la viabilitat econòmica de la mesura.

La tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, explica que d’aquesta manera es dóna resposta a una demanda veïnal. Diu que pagar un euro al dia per estacionar a les zones taronja és un import assequible per a totes les butxaques. A la vegada, es confia en incrementar l’ús d’aquests espais. 

El president de la Federació veïnal Segle XXI, Pedro Sánchez, valora positivament l’acord amb el consistori. Diu que beneficiarà una part important de ciutadans. 

La ciutat compta amb un total de 950 d’aquestes places.

La rebaixa de preus es començarà a aplicar a partir de l’1 d’agost. 

 

L’oposició valora la mesura

 

CiU demana que, a més, es faciliti l’accés a la tarifa de zona verda i taronja als empresaris i treballadors de les àrees on s’ha implantat el sistema.

La federació nacionalista sosté que, per lògica, els qui paguen les mateixes taxes que els residents haurien de tenir els mateixos drets pel que fa a la mobilitat.

Segons el regidor Frederic Adan caldria que els interessats s’adrecessin a l’Ajuntament i justifiquessin tant la condició d’empresaris com la de treballador a la zona.

El Portaveu adjunt del Grup Municipal del PP de Tarragona, Jordi Roca, ha mostrat la seva satisfacció per l’anunci de l’equip de govern d’abaixar les tarifes, tal i com van demanar els Populars ahir dilluns.

Roca considera que és una mesura molt positiva, i demostra que la influència del Partit Popular també és positiva per a la ciutat.

Recorda que mentre al passat plenari la influència de CiU abaratia l’incivisme i el vandalisme urbà, la influència del PP és bona per la mobilitat.

Ara fa un any es van començar a implantar les noves zones regulades d’aparcament.

Pedro Sánchez

Fede Adán (CIU)

Jordi Roca (PP)