La Generalitat ha aprovat el Pla Director Urbanístic de la terminal intermodal de mercaderies de BASF al Polígon Químic Sud.
L’aprovació és inicial i s’ha fet en la Comissió Territorial d’Urbanisme celebrada aquest dijous.
El Pla delimita la futura central intermodal de mercaderies de BASF als municipis de la Canonja i Reus.
BASF és, juntament amb Mercabarna, l’única amb més de 60 hectàrees de superfície que no té actualment connexió directa amb la línia de ferrocarril.
Per aquest motiu, la companyia va sol.licitar al Departament de Territori que impulsés urbanísticament la implantació de la terminal.
El Pla es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat en els propers dies.
La terminal beneficiarà altres indústries del mateix Polígon Químic.
Els terrenys on es construirà estan qualificats de sòl urbà i el Pla Territorial del camp de Tarragona considera la zona com a àrea especialitzada d’ús industrial i logístic.
Les 33 hectàrees que tindrà l’Estació són paral·leles a la línia ferroviària de Renfe Madrid-Portbou per Barcelona i també a la línia del futur Corredor.
Es preveurà una reserva de sòl per connectar la terminal de BASF amb el Corredor i la millora en els accessos a la Nacional 340 .
El projecte contempla tres vies de 500 metres de longitud, amb capacitat per moure 65 mil contenidors l’any.
Tindrà caràcter obert a tot el sector industrial de la zona. Hi passaran 8 trens diaris.