La Comissió territorial d’Urbanisme de Tarragona ha aprovat provisionalment aquest dilluns el Pla Director Urbanístic (PDU) que delimita la futura central intermodal de mercaderies de BASF als municipis de la Canonja i Reus, a l’àmbit del polígon de la Gran Indústria.

Està previst que la Comissió d’Urbanisme de Catalunya, presidida pel conseller de Territori, Santi Vila, l’aprovi definitivament el 2 de desembre. La instal·lació, de 33 hectàrees de superfície, podrà acollir vuit trens al dia i moure 65.000 contenidors l’any. S’estima que l’execució del projecte començarà durant el tercer trimestre de l’any vinent i que la terminal intermodal pugui entrar en funcionament després d’un any d’obres.

 

La terminal, en la qual BASF hi invertirà 24 MEUR, permetrà connectar el polígon químic de Tarragona amb les terminals intermodals del centre i el nord d’Europa. Els terrenys on es construirà l’estació intermodal, a més, estan qualificats de sòl urbà i el Pla territorial del Camp de Tarragona considera el polígon de la Gran Indústria com a àrea especialitzada d’ús industrial i/o logístic. L’estació comprèn 26 hectàrees del terme de la Canonja i 7 hectàrees del de Reus.
Les 33 hectàrees de superfície que tindrà la terminal són paral·leles a la línia ferroviària de Renfe Madrid-Portbou per Barcelona i també a la via del futur Corredor Mediterrani. El PDU integrarà i coordinarà les actuacions territorials, ferroviàries i viàries necessàries per fer realitat la central intermodal. Així, per exemple, preveurà una reserva de sòl per connectar la terminal de BASF amb el Corredor. 
Igualment, el Pla preveurà la millora de les connexions del Polígon petroquímic sud amb la carretera N-340, un nou apartador ferroviari i zones logístiques i equipaments. El projecte bàsic preveu disposar de tres vies de 500 metres de longitud, amb capacitat per moure 65.000 contenidors l’ any. La terminal tindrà caràcter obert a tot el sector industrial de la zona, amb disponibilitat les 24 hores del dia i una capacitat de vuit trens diaris.