El Festival Internacional de Fotografia SCAN dona el tret de sortida a la seva desena edició. Ho fa amb la inauguració de l’exposició Talent Latent, al Tinglado 2 del Moll de Costa.
Traces de llum. Memòries de la imatge fotogràfica recull el treball de deu fotògrafs que han estat escollits d’entre els 400 que es van presentar a la convocatòria internacional. La mostra es podrà visitar fins el 26 de novembre i és un dels eixos vertebradors de l’SCAN, que encara tindrà més corda perquè s’allargarà fins a mitjan febrer.
Érika Goyarrola, comissària de l’exposició, explica que s’hi podrà veure un gran repertori pel que fa a llenguatge fotogràfic. Destaca el paper de la fotografia com a eina per recuperar la memòria.

Berni Álvarez, conseller d’Educació de l’Ajuntament, ha destacat la consolidació del festival SCAN, que s’estendrà per tots els racons de la ciutat.
Exposicions, tallers, visites comentades, presentació de publicacions i activitats pel sector professional centren el programa d’activitats que s’allargarà fins el 18 de febrer.

Entre els projectes, el de Mahmoud Alhaj, un artista palestí que amb l’exposició 24/7 violence vol reflectir la violència exercida als territoris palestins (ara en guerra oberta), amb material d’arxiu i imatges Google Maps i fetes per drons.
Tarragona Ràdio col·labora amb el festival
Aquest mateix divendres, com a novetat el festival també s’enregistrarà el pòdcast Òcul, un espai del festival pensat específicament per aprofundir en el mitjà fotogràfic i la cultura audiovisual que compta amb la col·laboració de Tarragona Ràdio. En el primer episodi hi intervindran Joan Fontcuberta i María Santoyo, l’enregistrament estarà obert al públic i tindrà lloc avui a les 17.30 h, al Tinglado 2 del Port Tarragona, en el marc de la inauguració de la desena edició.
Més notícies:
- Mor apunyalat un home en una baralla al passeig de la Barquera de Roda de Berà
- Tarragona homenatjarà les víctimes de la repressió franquista
- El sector turístic de la Costa Daurada i l’Ebre preveu una ocupació d’entre el 80 i 90% per Setmana Santa
- Tarragona acull una nova activitat d’anellament científic d’ocells aquest dissabte
- La cantautora Bali Cejas ens dona sentit a la música