Els transportistes tarragonins fan una valoració molt positiva del primer mig any del túnel del Coll de Lilla. La seva posada en marxa els fa ser més competitius i ha comportat una millora de les connexions entre el Port de Tarragona i Lleida. Amb tot, hi ha actuacions pendents que el sector segueix reclamant.
El túnel del Coll de Lilla es va inaugurar el 23 d’octubre passat. Parlem d’un tram d’un quilòmetre i mig de l’A-27 entre Valls i Montblanc i que ha estat un revulsiu per molta gent. Un dels sectors més beneficiats és el del transport de mercaderies. El director de la FEAT, Josep Lluís Aymat, ha explicat a Tarragona Ràdio que el balanç que en fan fins el moment és altament positiu perquè s’escurcen els trajectes i poden circular amb més comoditat i seguretat. Diu que és una infraestructura que està ajudant a consolidar el Port de Tarragona com a port de referència per les Terres de Ponent i l’Aragó.
Aymat recorda, però, que hi ha camions que transporten determinades mercaderies perilloses que no hi poden circular per normativa. I que també queden pendents actuacions com l’enllaç amb l’AP-2 i la millora de la C-14 en el tram comprès entre Montblanc i Tàrrega.
Pel que fa al transport per tren, des de la FEAT lamenten que el tercer carril que havia de ser provisional ara el vulguin fer definitiu, com es temen, amb els problemes i colls d’ampolla que això comportarà.
Altres notícies:
- Joan Ramon Fallada: “Volem formar a professionals del dret, a activistes o a periodistes”
- Cessada l’activat de micropigmentació de quatre locals per diferents irregularitats detectades
- A licitació la substitució de llumeneres del Passeig Torroja, Rafel de Casanova i platja de l’Arrabassada
- Mor mossèn Miquel Barbarà
- Tarragona planta cara a totes les violències masclistes