Els transportistes consideren que l’obertura del túnel del coll de Lilla de l’A-27 suposarà un abans i un després en el desenvolupament econòmic del territori. La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez anunciava dimecres que s’inaugurarà el nou tram el dilluns 23 d’octubre. El sector del transport tarragoní recorda que això reduirà el trajecte entre Lleida i Tarragona en 15 minuts, un fet del tot important pel que fa a la reducció de costos.

El tram de l’autovia A-27 entre Valls i Montblanc, que inclou el túnel, ha suposat una inversió de més de 140 milions.

Fa quatre anys que van començar les obres de perforació del túnel d’1,5 quilòmetres. La construcció d’aquest tram es va reprendre el 2019, gairebé una dècada després que els treballs es paralitzessin a causa de retallades pressupostàries. El projecte ha hagut de superar altres obstacles com la presència d’argiles expansives i pissarres.

El director de la Federació de l’Auto-transport de Tarragona, Josep Lluís Aymat, ha explicat a Tarragona Ràdio que l’obertura del túnel de Lilla és del tot estratègic per l’economia del territori. Recorda que es convertirà en la porta d’entrada a la Vall de l’Ebre que és el primer client turístic, industrial i comercial.

Aymat no entén, però, que tinguin prohibit el pas els camions de mercaderies perilloses i industrials.

Fins que aquest tram no estigui construït, l’accés a l’autovia serà des de la N-240 a l’alçada de Lilla. Aquesta serà la darrera fase de l’autovia a Tarragona.