La multinacional química alemanya Basf preveu posar en marxa la seva estació intermodal de mercaderies al polígon petroquímic de Tarragona durant el primer trimestre de 2017, dos anys després del que tenia inicialment previst. La data de posada en marxa, segons reconeix la companyia, està condicionada per l’inici de les obres del tercer carril ferroviari que porti l’ample europeu a Tarragona i el seu calendari d’execució. Tot i que encara no hi ha data d’inici de la construcció, Basf ha constituït la societat Combiterminal Catalonia SL, una ‘joint venture’ amb Contank SA, Hoyer España SA, Schmidt Holding Gmbh i Tradillo INVERSIONES SL -del grup Pañalón- perquè construeixi i operi l’estació.

En un comunicat, Basf reconeix que encara no existeix data concreta per l’inici de la construcció de la terminal, que suposarà una inversió d’uns 30 milions d’euros i ses situarà dins del propi centre de producció de l’empresa al polígon petroquímic de Tarragona. Segons subratlla, la terminal estarà oberta a les mercaderies de terceres empreses, que amb el seu ús podran beneficiar-se d’uns costos logístics menors i, per tant, augmentar la competitivitat. 

“Amb un volum d’exportacions en continu creixement per al sector químic, les mercaderies, tant d’entrada com de sortida, ja no tenen la península com únic origen o destinació, sinó que se situen als mercats d’Europa”, recorda Basf.