powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.
Les cancel·lacions o els retards en els vols i els problemes amb allotjaments turístics concentren la majoria de reclamacions que els tarragonins traslladen a l’estiu a l’Agència Catalana de Consum. Les jornades de vaga convocades pel personal de Ryanair o Easyjet aquest juny i juliol han fet elevar les consultes relacionades amb el transport aeri provinents d’usuaris de la demarcació.
Des de l’Agència Catalana de Consum recorden que si la companyia aèria cancel·la el vol o es produeix un retard superior a les 5 hores, el viatger té dret a la devolució de l’import del bitllet o a disposar d’un mitjà de transport alternatiu. A més, en cas de cancel·lació o en retards de 3 hores o més, correspon una compensació econòmica d’entre 250 i 600€ sempre i quan la companyia no hagi comunicat l’anul·lació amb una antelació mínima de dues setmanes.
En una entrevista a Tarragona Ràdio, la cap de secció a Tarragona de l’Agència Catalana de Consum, Carme Torres, assegura que aquest estiu el nombre de consultes i reclamacions rebudes han tornat a la normalitat després de l’explosió viscuda durant la pandèmia. Diu que sobretot responen a queixes relacionades amb el turisme i el transport aeri.
Torres ha assenyalat que també reben nombroses consultes i reclamacions a l’entorn de problemàtiques relacionades amb la contractació d’allotjaments turístics.
Des de Consum apunten que davant qualsevol problema cal demanar el full oficial de reclamació o reclamar a l’empresa per algun mitjà que en deixi constància.
Si en el termini de 30 dies no s’ha obtingut resposta, caldrà elevar la queixa al servei públic de consum del municipi o comarca o directament amb l’Agència Catalana del Consum.