Des de CCOO denuncien que les inversions realitzades per l’estat en les línies d’alta velocitat han suposat un 70% del total invertit en ferrocarril, mentre que el nombre d’usuaris d’alta velocitat només és d’un 8% i el de la xarxa convencional d’un 92%.

Donat que es tracta d’una inversió pública, demanen posar a disposició de la ciutadania una veritable xarxa d’alta velocitat que, en aquest cas, incidirà en el 47% de la població catalana. Aquesta nova xarxa CATAV afavorirà un transport “públic, sostenible i segur”, en paraules de la secretaria d’Acció sindical de la UI Intercomarcal de Tarragona, Montse Margalef

El pla preveu fer ús de les infraestructures actuals, amb una primera fase que podria estar enllestida pel 2023. Aquesta connectaria, en una primera línia, Lleida i Figueres, amb parades a Tarragona, Barcelona i Girona. I, en una segona línia, Tortosa amb Tarragona, amb parades a l’Aldea, L’Hospitalet de l’Infant i Cambrils. També es preveuen una segona i tercera fase, on s’afegirien parades, com la de Vila-seca enllaç, que a través d’un bus llançador, connectaria amb l’Aeroport de Reus. Des de la secretaria del Sector Ferroviari de CCOO de Lleida, Alberto Puivecino assegura que es tracta d’un bon moment per llançar la proposta.

Per a la posada en marxa del servei només caldria la circulació de 7 trens simultanis, 5 per la línia 1 amb 15 circulacions i 2 per la línia 2 amb 10 circulacions. La tarifa general del viatge des del Camp de Tarragona fins a Barcelona Sants passaria de 18,50€ a 10,35€.