Acabar l’A-27 amb el model de peatge a l’obra. Aquesta és la proposta que CiU farà arribar al Ministeri de Foment per poder enllestir les obres de l’esperada autovia entre Tarragona i Montblanc.

La federació nacionalista veu amb bons ulls que el sector privat s’interessi per acabar les obres de l’A-27, -en referència a la proposta que aquesta setmana ha deixat anar la companyia Abertis- alerten, però, que de cap de les maneres permetran que la gent del territori acabi pagant més peatges.

Es per això que proposen aquest model de peatge a l’ombra, a través del qual el sector privat avançaria els diners per poder acabar l’obra, per passar després factura a l’Estat en funció dels vehicles que utilitzin la via. 

La mesura l’ha defensat des de Tarragona el diputat i portaveu de CiU a la comissió de Foment al Congrés, Pere Macias.

Ho ha dit acompanyat pel també diputat a Madrid, Jordi Jané, que ha apuntat, d’altra banda, que reclamaran a Foment que el tercer fil també connecti la ciutat amb l’alta velocitat. Per Jané és primordial que Tarragona tingui a través del tercer rail una connexió directa fins a l’Arboç, per connectar amb l’AVE i unir d’aquesta manera Tarragona i Barcelona en un temps màxim de 40 minuts pels passatgers.

Diu que seguiran negociant amb la ministra Pastor perquè contempli també que el tercer fil tingui un ramal que es perllongui des del nus de Vila-seca fins a Reus, i així tingui també sortida fins a l’AVE.