Clam unànime dels participants a les jornades del tren Tramvia per potenciar el sistema de transport públic ferroviari del Camp de Tarragona. La reconsideració del traçat establert entre Vila-seca i la capital, potenciant l’N-340 a través de la intermodalitat amb els autobusos urbans i interurbans que paren a la plaça Imperial Tàrraco, ha estat una de les propostes acordada en els tallers participatius entorn del projecte del Tran-Tramvia.
L’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha expressat que existeix la necessitat de potenciar el sistema de transport públic ferroviari existent al Camp de Tarragona com a peça clau per a l’estructuració d’una veritable Xarxa integrada de transport públic del territori.
Ricomà reclama que el disseny del projecte del tren-tranvia es faci des del territori per adaptar-se a les necessitats.
Una unitat que també exigeix alliberar els nuclis més poblats del tràfic de mercaderies, evitant la saturació de les vies i així poder incrementar la seguretat. A més, s’aconseguiria augmentar les freqüències i incentivar l’ús del ferrocarril en els trajectes regionals i de rodalies.
Les al·legacions que es presentaran al projecte passa per la defensa de la necessitat d’alliberar la línia de la costa i dedicar-la només per passatgers.
Les reunions han permès conèixer en profunditat què es proposa amb l’estudi informatiu del Tren-Tram de Tarragona. També s’ha generat un debat conjunt per consensuar el contingut final de les al·legacions que es presentaran el 7 de maig al projecte.