El sector de la restauració de Tarragona es planteja fer incloure en les reserves la informació bancària i aplicar una quota si els comensals no apareixen. L’Associació d’Empresaris Hostalers de la ciutat de Tarragona (AEHT) sosté que la mesura resulta especialment interessant en taules amb molts clients i sopars d’empresa.

El president de l’Associació, Javier Escribano, ha explicat a Tarragona Ràdio que tot i que la situació no és catastròfica, cal que la gent entengui que anar a un restaurant és com tenir cita amb qualsevol professional, i que és insostenible que d’una reserva de 10 persones, en vinguin la meitat. Ha remarcat que el tiquet final no compensa les pèrdues dels clients que no apareixen. Escribano també ha insistit que cal incidir en la professionalització dels torns, i que«si un client té la taula a les 14, ha d’arribar a les 14». Tenir això regulat, ha continuat Escribano, permet tenir més clients en un torn i consecutivament ser més rendible. El president de l’Associació d’Empresaris Hostalers veu positivament adoptar mesures que ja fan servir els hotels, que «si reserves i no apareixes, et cobren igual».

Javier Escribano també ha expressat que des de l’Associació volen lluitar perquè el sector de l’hostaleria, com demanen en la majoria de sectors, consideri imprescindible tenir formació per obrir un establiment. Tot i que no sigui obligat, Escribano ha reconegut que actualment és molt difícil tirar endavant un negoci sense ser professional, fet que la pandèmia també ha demostrat.

Un dels problemes que afronta la restauració és la falta de professionals. Javier Escribano ha recalcat que l’hostaleria paga salaris dignes i que, en general, els propietaris fan contractes seriosos. Per combatre la crisi de personal, Escribano ha detallat que l’Associació d’Empresaris Hostalers realitza moltes formacions. També ha destacat que s’assessora als propietaris en l’àmbit de la comptabilitat i se’ls ajuda a professionalitzar el seu negoci.