Els autobusos municipals s’omplen de codis QR en una campanya pionera per potenciar l’ús del transport públic i el comerç de proximitat.
La iniciativa ha arrencat aquest dilluns i funcionarà de manera pilot fins el 31 de desembre amb la participació, per ara, d’una vintena de botigues del centre i barris.
Pren el nom de Codis TarraQR. Els busos de l’EMT inclouen aquests dispositius i els usuaris, a través dels seus smartphone, poden llegir-los i accedir a descomptes als comerços adherits. Això sí, abans s’hauran de descarregar l’aplicació, gratuïta, i compartir al seu compte de Facebook el missatge promocional de la campanya.
Els cupons electrònics es podran acumular i bescanviar a la botiga en el moment de la compra.
La tinent d’alcalde i presidenta de l’Empresa Municipal de Transports, Begoña Floria, parla dels objectius de la campanya, pionera a l’Estat per l’ús de les noves tecnologies i les xarxes socials aplicades al transport públic i al comerç.
Josep Maria Gastó, del grup de transferència tecnològica de la URV, responsable de l’aplicació, explica que es busca arribar a molta gent a través de l’efecte viral a Facebook.
L’aplicació es pot descarregar a través dels mateixos codis QR i està disponible per Iphone i Android.