Un equilibri entre tradició i novetats. Així es presenta la producció i compra de mones d’enguany, tal com ha definit un dels propietaris de la pastisseria Cal Jan, Magí Rovira, per a Tarragona Ràdio.

El pastisser explica que es troben en la recta final d’aquesta festivitat, després de quasi dos mesos preparant la xocolata. Respecte a la tendència de compra, conta que existeixen dos vessants de clients: els que compren directament les novetats i els que segueixen el que vulgui el fillol o la fillola. També declara que tot i que mantenen la mona tradicional, sí que innoven amb les figures.

La situació econòmica general també ha afectat el negoci. Rovira declara que el preu de la mona ha pujat dos euros més el quilogram, i que fins a l’abril no els han començat a arribar encàrrecs, a diferència de l’any passat. Conta que el que es compren més són mones petites, poder perquè són més barates i ja no es produeixen grans reunions familiars com les d’abans.

El pastisser també ha mencionat alguns dels seus preus: una mona per a 6 persones pot arribar a costar 34 euros, depenen del pes; les figures amb més detall oscil·len els 90 euros; i els ous amb una foto personalitzada, els 35 euros.