Des d’aquest dimarts i fins el 17 d’octubre se celebra la tercera edició de la campanya de dinamització comercial ‘Peix de Tarragona, tot un gust’. L’impulsen l’Ajuntament, el Port de Tarragona, la Confraria de Pescadors, Mercats de Tarragona i la Federació d’Associacions d’Empresaris d’Hostaleria de la Província de Tarragona.
La campanya, que s’adreça a la ciutadania, els consumidors de peix, restauradors i punts de venta de peix fresc, té com a objectiu posar en valor del peix de Tarragona per tal que s’adquireixin i consumeixin espècies de peix que arriben a la Llotja de la ciutat i fomentar així la sostenibilitat a partir del consum d’espècies de temporada i de proximitat.
En cadascuna de les edicions s’han promogut un seguit d’espècies autòctones. Aquest any és el torn del moll de fang, el rap, la gamba rosada, el verat, la sípia i l’aranya blanca. En la primera, l’any 2021, es van promoure la sardina, el seitó, el pop blanc, la gamba blanca, el gadagang, el lluç i la canana. L’edició de 2022, per la seva banda, es va dedicar a la bròtola, l’emperador, la maire, l’orada, la palaia i el pop roquer.
La campanya d’enguany es presenta amb el lema “El nostre passat també és el nostre futur”, que cerca visibilitzar i donar protagonisme a l’ofici de pescador, molt present al barri tarragoní del Serrallo.
La imatge de l’actual campanya, que lluirà al llarg d’aquest període arreu de la ciutat en tanques, marquesines, culeres d’autobús i mitjans de comunicació, ha estat creada per l’alumnat del mòdul de creació de continguts audiovisuals i gestió de xarxes socials de la Casa d’Oficis dels barris de Campclar i de la Part Alta.