Comencen els treballs de recuperació del circ romà al tram de la plaça dels Sedassos. La intervenció s’allargarà entre sis i vuit mesos i té per objectiu millorar l’estat de conservació del monument i integrar-lo urbanísticament. En aquest sentit, es redibuixarà el perfil de les grades amb una estructura d’acer folrada amb llistons de fusta de tal manera que s’habilitarà com un espai d’ús ciutadà. Així, la gent s’hi podrà asseure i a la plaça s’hi podran programar espectacles de petit format. També s’instal·larà una plataforma mecànica per a usuaris amb mobilitat reduïda.

La segona fase consistirà en la museïtzació d’una de les voltes i facilitar la interpretació de cara als visitants. La consellera de Patrimoni, Begoña Floria, diu que aquesta intervenció no té calendari però que ja treballen els projectes. La idea és que aquest tram de circ a la plaça dels Sedassos i el del carrer Ferrers es puguin integrar.

L’arquitecte redactor del projecte, Nacho Álvarez, ha explicat que es tracta de recuperar la línia de perfil del monument. Diu que és una actuació reversible pel tipus de materials que s’empraran.

L’obra, que executa l’empresa constructora Grupo Tecno Conrad, compta amb un pressupost de 242.000 euros, finançats en un 75% per l’1,5% Cultural del Ministeri de Foment. La superfície total que engloba el projecte és de 450 metres quadrats.