La conselleria de Comerç de l’Ajuntament de Tarragona engegarà al setembre la campanya Som Ciutat Bons TGN. Ha estat una iniciativa nascuda de la Taula de Comerç que ha tingut lloc aquest dilluns i que ha comptat amb la participació de la consellera de Comerç, María José López, i el sector comercial de la ciutat.
Els Bons Tgn funcionaran per mitjà de la coneguda l’eina digital app Som Comerç Tgn. El funcionament previst és que els usuaris de l’app Som Comerç TGN s’hi puguin descarregar els bons, que es descomptarien de l’import total de compres d’un mínim de 15 €, fetes a comerços adherits a la campanya, tots pertanyents al municipi de Tarragona. Cada usuari disposarà d’un límit de nombre de 10 bons (i per un valor màxim d’euros limitat a 50 €) per comprar a Tarragona.
Aquesta és la tercera fase de la campanya Som Comerç TGN, després de l’app Som Comerç i el marketplace Som Comerç TGN Market, iniciat aquest mateix mes de juny.
La campanya permetrà la inscripció i participació de negocis urbans (persones físiques o empreses) que tinguin establiment físic al municipi de Tarragona, que tinguin menys de 50 treballadors (màxim 49), que estiguin inscrites i donats d’alta en alguns dels epígrafs d’activitats de l’IAE previstes en les bases, que estiguin registrats i donats d’alta a l’app Som Comerç TGN i que manifestin adhesió a la campanya i a les bases de participació.
Una eina per continuar donant suport al comerç local
La campanya SOM CIUTAT Bons Tgn, i la seva concreció en la figura Bons Tgn, es proposa com una mesura pública de suport competitiu als negocis urbans de Tarragona i de sostenibilitat a les economies familiars de Tarragona, principalment. L’articulació de la campanya implica aprofitar l’aposta municipal de transformació digital conjunta que es deriva de l’activació a Tarragona de l’app Som Comerç TGN, instrument competitiu, d’adhesió voluntària per registre tant de ciutadans com de negocis, a la qual es pot incorporar qualsevol negoci urbà de Tarragona, i que basa la seva utilitat en servir per a fidelitzar i gratificar als compradors, i incrementar les vendes.
La fórmula municipal per canalitzar el suport al comerç als negocis urbans de Tarragona és per via de la subvenció a les compres locals, amb el suport operatiu de l’entitat col·laboradora Cambra de Comerç de Tarragona, i amb una dotació global en aquesta primera edició de Bons Tgn de 600.000 euros. Es calcula un impacte econòmic i de revitalització per transaccions econòmiques derivades de l’ús dels bons Tarragona, d’almenys 1.500.000 €.
El projecte compta amb la Cambra de Comerç de Tarragona com a partner gestor, amb Fidelización Moneder SLU com a soci tecnològic i amb els negocis urbans adherits a l’app Som Comerç TGN com a partners operatius.
Noves àrees de promoció econòmica urbana (APEUS)
Durant la mateixa taula de Comerç, la consellera María José López ha anunciat l’obertura d’un període de difusió i informació adreçat al comerç i la ciutadania en relació a les àrees de promoció econòmica urbana (APEUS) en base a la Llei 15/2020 aprovada per la Generalitat de Catalunya per poder activar aquest instrument de competitivitat territorial en favor dels negocis urbans, i especialment per als comerços urbans de les ciutats de Catalunya.
Una APEU es defineix com una àrea geogràfica ben delimitada, d’un o diversos municipis, on les activitats empresarials i l’administració local es posen d’acord per promoure i dinamitzar la zona a partir d’un pla d’actuació que s’ha d’adequar a les finalitats d’interès general.