L’Agència Catalana del Consum inspecciona els preus de més de 400 productes que s’anuncien com a ofertes pel Black Friday Es tracta d’una nova campanya de control que impulsa el Departament d’Empresa i Treball coincidint amb el Black Friday, aquest
divendres 24 de novembre.

En concret, Consum està realitzant actuacions inspectores sobre 55 empreses del sector de l’electrònica de consum i d’articles per a la llar, tant amb botiga física com amb canal de venda per internet, analitzant i fent el seguiment de preus de 440 productes que tradicionalment concentren la major part dels descomptes en aquesta data. El monitoratge de preus s’ha iniciat un mes abans de la cita i es perllonga fins al mateix dia del Black Friday.

L’objectiu prioritari és vigilar la competència deslleial entre establiments comercials en el marc d’aquesta jornada promocional i protegir el consumidor davant de possibles pràctiques comercials fraudulentes.

En una entrevista a Tarragona Ràdio, la cap de la secció de consum a Tarragona de l’Agència Catalana de Consum, Carme Torres, diu que cal vigilar davant l’allau d’ofertes del Black Friday i comprar de manera responsable. Recomana una bona planificació per evitar el sobreendeutament i desconfiar d’ofertes massa llamineres.

Les empreses o comerços han d’informar tant del preu original com del preu rebaixat o el percentatge de descompte, tenint en compte que el preu original sobre el qual es fa la rebaixa ha de ser el més baix que hagi tingut el producte en aquell mateix establiment en els trenta dies anteriors a la promoció. També estan obligats a informar de la durada de les ofertes.