El periodista Moisés Peñalver conversa cada dia amb l’emperador August. Es veu que tenen moltes coses a dir-se, i fan un repàs a la realitat de la ciutat de Tarragona filtrada pel sedàs de l’humor, es clar!
Foto: ©? Pep Escoda
La Colònia serà sempre nostra
Hola, August. Avui estic content perquè el Fòrum de la Colònia ara serà completament de la gent de Tarraco. Els de Barcino han decidit deixar en mans dels del Circ de la Font la gestió d’aquell recinte, meitat ordenat per l’emperador, meitat fet per un paleta gallec de Bonavista. Escolti, que ni vostè sabria diferenciar quina columna és del segle 0 i quina del 1968. Però mentre els turistes vagin pagant… Per cert, que molt contents tots, però m’agradaria saber quants “tarraconins” han visitat aquest espai. Segur que menys que els que han estat al macrosexshop de Les Gavarres. Com? Que com sé jo que allà hi ha aquest establiment? Bé, és que compro els folis al Boureau Vallée, que està al costat. Com? Ja que no cola… m’ho ha explicat un amic.
Ara que, tant criticar al pobre paleta de Bonavista, i ara que penso jo també vaig estar a la ciutat imperi de Roma i igual les catacumbes que vaig visitar les vam fer el mes passat els mateixos que estan construint el túnel del Coll de Lilla. Que diuen que ara serà més car perquè en comptes de trobar que l’interior era de Nutella, ara es veu que és torró del Almendro. Sempre troben un motiu per encarir els projectes, ara 18 milions de sestercis més, quan no troben un tram de pissarra, troben un esborrador.
Què diu de Jaume I? El conqueridor? Si vostè no el va conèixer… ah, el pàrquing aquell més amunt del Temple d’August. Sí, perdoni, del seu temple, sovint oblido qui és vostè, com que està tan quiet i aquí només el visito jo i els gats durant la pandèmia de pesta.
Sí, té raó, en aquell aparcament de quadrigues també s’han invertit més sestercis que en aquella estació d’alta velocitat de la Gàl·lia i la deuen utilitzar més o menys les mateixes persones. Esperem que ara, amb els carros ràpids a 9 euros la gent es gasti més diners en la quadriga que els porta a l’estació que en la que els portarà a Toletum.
Que no entenc jo com els de Barcino, un petit poble del nord, gestionaven l’ajuntament de la capital de l’imperi. Ah, clar, que tenen TV3, Ikea i Amazonius Primus. Com? Sí, aquells vikings que fan mobles van voler venir a Camp Clar, però no sé que va passar que al final es van tirar enrere i van obrir un magatzem a l’Altus Campus, clar, ja sabrien que els que fan el túnel de Lilla necessitarien llits per uns quants anys.