El periodista Moisés Peñalver conversa cada dia amb l’emperador August. Es veu que tenen moltes coses a dir-se, i fan un repàs a la realitat de la ciutat de Tarragona filtrada pel sedàs de l’humor, es clar! 

Foto: ©? Pep Escoda

Maig, el mes dels “capullos” de rosa

Bon dia, emperador. Ja ha vist que no votarem al Parlament de Barcino fins al maig? Uns diuen que és cosa de la pesta, però altres creuen que més que de pesta és un tema de pudor, i no precisament en l’accepció que fa referència a la vergonya. O potser sí. Perquè diuen… que alguna facció que veiés que els grans Àugurs avisaven que els resultats no serien els esperats a les calendes del febrer, igual al maig la cosa els aniria millor. Com que el maig és el mes de les flors, és possible que sí que milloressis els “capullos” de les roses de la facció vermella. Per cert, que, per la seva informació, ara als àugurs els hi diuen enquestadors, ah, i si són del CIS també cuiners. No sé August què te a veure la cuina amb els vots, però amb tants Master Chef, Joc de Cartes, Cuines, no m’estranya que acabem menjant-nos aquelles paperetes de color allioli del Senat. Ara que ho penso, per què no li proposem al gerent fer un programa de cuines, ja el faria jo, el podríem titular “La llesca del Moi” o millor “El Pep i la seva carxofa”. Patrocinat, és clar, per Amparito Roca en persona.

Però, jo dic una cosa, August, ja sé que vostè no podrà opinar d’això perquè només coneix les comunicacions a cavall, però Per què no fan servir internet per votar? Avui he tret una partida de naixement, un certificat d’empadronament i la vida laboral, que s’hauria de dir la mort laboral tal com està la cosa. I, dic jo, si puc dir a la pantalla de llum qui soc jo mostrant el DNI, perquè no podria fer-ho per internet com es fa a altres països, com l’Helvètica. D’acord, val, emperador, ja deixo la política.
Per cert, que m’han dit que els de Santiveri han guanyat el premi a l’aparador més bonic. Fortuny ha estat molt generós amb el premi: 500 euros en un val de la Via T, que deu ser com la Via Augusta però per anar més ràpid. Ves que el pressupost se’n vagi a norris per culpa d’aquests premis tan desorbitats. Fortuny, home, una mica de control. Sí, en les finances també.
Sap què, de cara l’any vinent, obriré una botiga amb el nom d’Iniciativa Popular Professional, o sigui, INIPOPRO. Seria de venda d’articles per jutges: togues, codis, perruques d’aquelles dels jutges anglesos, que on la posaria, home, al carrer Pere Martell de fusta. Ja, ja sé que l’acudit és dolent, es dilluns, què voleu.

Bon diaaa!

Converses amb August. Dilluns 18 de gener