Tarragona ha acollit un centenar de rodatges en el que portem d’any. Són números semblants als del 2017, però enguany han tingut més impacte ja que han vingut programes televisius de tot el món amb audiències més altes. El número de rodatges fa que el turisme cinematogràfic creixi, i es per això que el Patronat de Turisme vol reivindicar la feina de la Tarragona Film Office com a eix important a l’estratègia turística de la ciutat.
Després de les emissions de la sèrie ‘La catedral del mar’ i el programa ‘Joc de cartes’ han incrementat les visites de turistes que han vingut a la ciutat després de veure les imatges. És per això que es treballa per mostrar llocs representatius de la ciutat com l’amfiteatre o les platges. Enguany s’ha de destacar el capítol de ‘Masterchef Celebrity’ que té una audiència de 3 milions d’espectadors, o el programa ‘Notes de viatge’ que emet una televisió russa que compta amb una audiència 125 milions.
La consellera de Turisme de l’Ajuntament, Inma Rodríguez, destaca la importància del turisme cinematogràfic o audiovisual i reivindica la Tarragona Film Office com a eix de l’estratègia turística de la ciutat.
La coordinadora de la Tarragona Film Office, Txell Roig, explica que Netflix està trucant a les portes de Tarragona per poder gravar part d’una sèrie que es rodarà a Catalunya.
El Patronat de Turisme treballa en la nova ordenança municipal que permetrà treballar de manera més àgil i eficient amb les productores que vulguin venir a la ciutat a rodar els seus productes audiovisuals. A més, s’ha renovat la imatge corporativa de la Tarragona Film Office, basant-se en el logo del patronat.