Creix l’interès pel cooperativisme com a via empresarial i d’autoocupació al Camp de Tarragona. Només un 20% d’aquestes societats són del sector primari, el de més tradició a Catalunya, de manera que cada cop hi ha una major diversificació. Això ja es va poder comprovar a la primera Fira d’Economia Solidària del Camp de Tarragona i enguany es veurà de manera més clara amb una segona edició que arribarà al maig a la plaça Corsini.
Per tal d’apropar el cooperativisme a la ciutadania, s’ha engegat una campanya que tindrà una important presència a les xarxes socials. L’Ateneu Cooperatiu del Camp de Tarragona-CoopCamp pretén que aquest model s’arreli amb força al territori i que cada cop s’aposti més per les iniciatives d’economia social i solidària.
El tècnic de CoopCamp al Tarragonès, Pedro Redondo, explica que a les nostres comarques encara hi ha molt de camí per recórrer però que detecten un interès creixent pel cooperativisme.
Durant els propers mesos, l’Ateneu ha organitzat itineraris formatius gratuïts per incentivar la creació de nous projectes cooperatius i d’economia social i també per consolidar-ne d’existents. Serà la quarta edició. Per aquestes sessions ja hi han passat 63 participants i s’ha acompanyat 40 nous projectes.
L’11 de maig, a la plaça Corsini, s’instal·larà la segona Fira d’Economia Solidària. L’any passat va comptar amb 36 estands.