Els dos talls en una setmana i mitja per les restriccions de mobilitat decretades del Govern han perjudicat, asseguren, el sector productiu i econòmic de Tarragona. Fixen les pèrdues en un 10% a la demarcació, amb especial afectació a PIMES i autònoms
El director i el president de la FEAT han comparegut al costat del president de la patronat CEPTA per reclamar mesures més quirúrgiques en episodis d’emergència, com el viscut aquest dimecres.
L’objectiu és que el transport, que recorden que és essencial, no acabi pagant els plats trencats en una “barra lliure” de restriccions.
Al seu parer, avui l’administració disposa d’eines per actuar de forma més immediata i en proporció a la realitat del temporal, i no amb tantes hores d’antel•lació. Lamenten que quan es van aixecar les restriccions a les 6h de la tarda, paralitzant l’AP-7, no havia plogut en la quantitat anunciada. Parlen de milers de camions aturats, tot i que només van treballar entre un 5 i un 10% per por a les sancions dels Mossos. Josep Lluís Aymat és el director de la Patronat de l’Autotransport de Tarragona, la FEAT.
Les patronals ja han demanat una reunió amb la l’Estat i la Generalitat (amb el Servei Català de Trànsit) de cara a que en futurs episodis, que cada cop seran més recurrents com diuen els experts, se’ls tingui en compte. Pensen també que la ciutadania acabarà fent com amb el conte de llop i les ovelles, i no farà cas quan sigui necessari si es demana el confinament tant sovint i després no acaba passant res.