Les reclamacions relacionades amb l’electricitat s’han disparat un el 2021 respecte a l’any passat, segons les dades de l’Agència Catalana de Consum del Departament d’Empresa i Treball. Durant aquest any, l’Agència ha gestionat 433 reclamacions davant les 223 de 2020. Un 61,9% tenen a veure amb incidències en la facturació o cobrament, el 19,4% amb les condicions contractuals i un 3,9% amb el servei postvenda. ha rebut 2.573 reclamacions, respecte a les 1.614 gestionades el 2020. La majoria de les queixes (61,4%) tenen a veure amb desacords amb els imports facturats, inclosos els casos de períodes no facturats i la dificultat posterior de fraccionar-ne el pagament. El 15,9% de les reclamacions són per controvèrsies sobre les condicions del contracte, mentre que el 4,6% estan relacionades amb problemes derivats de la prestació del servei.

A les Terres de l’Ebre, els consumidors han presentat 211 reclamacions, més del doble de les 101 de l’any anterior. El motiu principal també són els desacords amb la facturació o el cobrament del servei (65,9%), seguit per les controvèrsies relacionades amb les condicions contractuals (13,3%) i amb la mala prestació del servei (4,7%).
La inspecció de consum actua en aquells casos en què es detecten altes contractuals sense constància de cap tipus de sol·licitud, document ni signatura de les persones titulars, o bé quan s’omet la informació precontractual prèvia i obligatòria sobre les condicions de contractació.

Tots els consumidors, davant de qualsevol indici de frau, poden denunciar a través del web de Consum perquè el Govern faci les comprovacions adients.