El 30,2% de comerciants de la ciutat utilitza el català com a llengua de salutació tot i que la disponibilitat lingüística és del 62,2%, amb una diferència de 30 punts. Són resultats de l’estudi Ofercat del Centre de Normalització Lingüística per detectar la presència del català al comerç. S’han fet rutes en 520 comerços, 2 grans superfícies i 1 centre comercial de la ciutat. La llengua de salutació, la retolació o la disponibilitat lingüística són alguns índex analitzats.
La consellera de Cultura i Normalització Lingüística, Sandra Ramos, ha remarcat la responsabilitat de les administracions en un moment en què la llengua no passa per un bon moment. En comparació amb el 2015, tant la retolació com la llengua oral en català ha patit un decreixement.
La consellera de Comerç, Montse Adan, diu que el recolzament del català constarà al Pla estratègic de comerç. Francesc Xavier Vila, secretari de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, ha afirmat que la llengua és una eina de cohesió necessària en el comerç.
L’estudi Ofercat es realitza a Tarragona cada cinc anys des del 2002. És una eina per a l’obtenció d’indicadors sobre l’oferta de productes i serveis en català en un territori concret. L’Ofercat proporciona un índex o dada resum de l’oferta de català en una ciutat o en un determinat àmbit.