El 40% dels pacients ha fet servir de forma habitual l’eConsulta per contactar amb els professionals de la salut. Aquest és el resultat de l’estudi fet pel Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Tarragona (CODITA). Segons explica la infermera Laura Donat, la pandèmia ha provocat un creixement exponencial de l’ús d’aquesta eina. La recerca indica que només 296 persones empraven aquest canal de comunicació entre l’agost de 2017 fins al mateix mes de l’any 2018. En canvi, en els darrers dotze mesos, ja l’han usat 8.507 usuaris. Així mateix, es destaca que el 100% dels metges del centre analitzat de Reus l’han utilitzat i en el cas de les infermeres s’ha xifrat en el 93,3%, ja que diuen una d’elles ha estat de baixa durant aquest temps.
D’altra banda, 6.495 persones de l’àrea bàsica han fet servir l’eConsulta més d’una vegada, fet que representa el 31,22%, mentre que l’any 2018 només ho van fer 160, és a dir, el 0,90%. L’estudi també indica que de les 48.209 converses, unes 16.796 -34,84%- han estat iniciades pels sanitaris. Es tracta d’una xifra molt més elevada respecte al 2018, quan es van xifrar en 150.
Pel que fa al temps de resposta, el 77,21% de les consultes han estat contestades en menys de 24 hores i en un 86,39% en menys de 48 hores. Això ha generat un creixement exponencial de l’ús de l’eConsulta, ja que el percentatge de persones que la feien servir en els últims tres anys no havia superat el 4%.