El 63% de les reclamacions gestionades el 2021 per l’Agència Catalana del Consum a les comarques de Tarragona, s’han resolt per la via de la mediació o l’arbitratge. Aquesta és una de les dades destacades que recull el Balanç d’actuacions 2021 que ha donat a conèixer aquest dijous a Tarragona el director de l’Agència, Francesc Sutrias i Grau.

El director ha destacat que “les reclamacions resoltes per acord de mediació a les comarques de Tarragona, han augmentat un 54% respecte de l’any anterior”, en canvi, ha reconegut que en el cas de l’arbitratge “encara hi ha espai per recórrer” i s’ha compromès a “redoblar els esforços per conscienciar les empreses de la importància d’adherir-se al sistema arbitral de consum, que és un distintiu de qualitat i de compromís amb els consumidors”.

En aquest sentit, ha recordat la proposta trasllada a l’Estat perquè, en el marc de les seves competències, “modifiqui la legislació actual de manera que l’arbitratge de consum esdevingui obligatori per a reclamacions de quantia inferior als 3.000 euros”, la qual cosa permetria resoldre més reclamacions per mitjà de laudes arbitrals, que tenen els mateixos efectes que una sentència judicial.

Del Balanç d’actuacions a les comarques de Tarragona durant el 2021, s’extreu que els motius que han generat més consultes i reclamacions han estat, principalment, les incidències relacionades amb serveis generals de consum, els serveis de telecomunicacions i internet i l’entrada en vigor dels canvis en la factura elèctrica.

L’any 2021 les reclamacions de consum presentades a la demarcació de Tarragona van augmentar un 18% respecte a l’any anterior, amb un total de 3.433. Els serveis generals de consum van acumular el 21,6% de les reclamacions, dins de les quals destaquen les incidències relacionades amb compres a distància i amb serveis culturals, d’oci o viatges.

Més notícies: