El casc serà obligatori a Tarragona per circular amb patinet elèctric. També se serà més taxatiu a l’hora d’evitar que ho facin per les voreres. Són mesures que han passat per la Comissió d’Estudi de Mobilitat i que han de rebre el vistiplau del ple. Tot plegat quan fa un any del canvi d’ordenança i de la posada en marxa de la Ciutat 30. L’accidentalitat ha baixat però els atropellaments han pujat lleugerament.
La consellera de Seguretat Ciutadana, Cristina Guzmán, argumenta que si els atropellaments van a l’alça és perquè cada cop hi ha més patinets als carrers, i poca cultura.
L’equip de govern defensa que la velocitat ha baixat als carrers de la ciutat en aquest primer any de Tarragona Ciutat 30. La Guàrdia Urbana ha controlat prop de 71.000 vehicles i ha expedit més de 2.700 denúncies per anar més ràpid del permès. Un dels objectius, rebaixar la sinistralitat, s’ha aconseguit, perquè ha caigut un 14%, però no s’han reduït els atropellaments, que era el gran repte. Fins al juliol n’hi ha hagut 12 més si es compara amb el mateix mes del 2019, en temps prepandèmics.
Des del govern municipal expliquen que el desembarcament del patinet elèctric, especialment de la mà de les empreses de lloguer, ha estat un dels desencadenants d’aquest augment. El conseller de Mobilitat, Xavier Puig, anuncia canvis en la normativa com el casc obligatori o la prohibició de què circulin per la vorera, ara sense excepcions. Admet que encara hi ha una minoria important que no fa les coses bé.
En el darrer any s’han interposat 1.060 multes a vehicles de mobilitat personal, 978 de les quals a usuaris de patinets.