El Centre Cultural Antic Ajuntament acull aquest dimecres a les 19 hores la presentació del llibre “Joaquim Fort, l’alcalde republicà de Tarragona”. Una obra de Cristian Ferrer i Guillem Puig, guanyadors de la Beca d’Estudis Històrics President Tarradellas 2022, impulsada per la Fundació Irla amb el suport de la Diputació de Tarragona.

Joaquim Fort i Gibert (Tarragona, 1906 – Santiago de Xile, 1987) va ser escollit, l’any 1934, primer tinent d’alcalde a l’Ajuntament de Tarragona. El febrer de 1936, la victòria del Front d’Esquerres el va retornar al consistori, i quatre mesos després, va ser escollit nou alcalde de la ciutat. Amb l’esclat de la Guerra Civil, va liderar la resposta política al cop d’estat a la ciutat de Tarragona i, a partir del gener de 1937, com a comissari delegat de la Generalitat a Tarragona, va fer front a les dificultats materials de la rereguarda.

L’acte, inclòs en el Programa de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Tarragona, estarà presidit l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i comptarà amb l’assistència, entre altres autoritats, del president de la Fundació Irla, Joan Manuel Tresserras. La presentació anirà a càrrec de Montserrat Duch, qui és membre del jurat de la Beca Tarradelles.

Més notícies: