El ChatGPT arriba a la URV. El nou sistema d’intel·ligència artificial capaç de respondre qualsevol qüestió amb llenguatge natural planteja reptes per a la metodologia docent i l’avaluació. Però la clau del seu bon ús és el pensament crític, segons el centre.

El ChatGPT ha posat a prova els estudiants de primer del grau en Enginyeria Matemàtica i Física de la URV. De fet, ha estat el professor de matemàtica aplicada Manel Sanromà qui els ha posat a prova servint-se d’aquesta eina d’intel·ligència artificial (IA) que està copant les notícies i les converses, especialment del professorat.

L’aplicació es basa en un model de llenguatge que utilitza l’aprenentatge profund per produir textos semblants als que podria redactar una persona humana. Sanromà afirma que l’aparició d’aquest sistema li va generar la mateixa sensació d’estar davant d’un element de disrupció que l’aparició d’Internet, i considera que les organitzacions educatives “no poden posar-s’hi d’esquena”.

El rector de la URV, Josep Pallarès, ha explicat a Tarragona Ràdio que l’invent en si no és dolent, si no que tot depèn de l’ús que es faci.

En aquest sentit també ha opinat la catedràtica de física i experta en anàlisi i predicció de dades, Marta Sales. Ha considerat que el perill més important és que aquesta eina es converteixi en la font principal d’informació.

Més notícies: