Després de fer la seva primera funció el dijous, Chamán Producciones, la companyia de
l’espectacle Oveja perdida, començava el dia impartint un workshop ‘Los bordes de la
ficción’. Aquestes activitats formatives són un dels atractius del FITT – Noves
Dramatúrgies que permeten al públic conèixer les diferents formes de treballar dels
artistes programats al festival.

FITT-2024. Workshop. Los-bordes de la ficcion. foto. Albert-Rue
FITT-2024. Workshop. Los-bordes de la ficcion. foto. Albert-Rue

Unes vint persones, entrades exhaurides, s’han apropat al Teatret del Serrallo per aprofundir en el vincle interpretatiu amb els diferents elements (espai, objectes, vestuari, altres intèrprets a escena…).
Amb un ambient molt més distés i rialler, ‘Llordes’, amb la tarragonina Gemma Polo, han
representat la seva segona i última funció dins de la programació del festival. El Passeig
de les Palmeres s’ha omplert de públic, tot i la calor, fent el vermut i escoltant a les
dues intèrprets amb el seu pòdcast que s’ha emès en directe per Tarragona Ràdio.

FITT 2024. Llordes Palmeres. Foto Albert Rué
FITT 2024. Llordes. Foto Albert Rué

Com ja va passar ahir, Lost dog i Oveja Perdida, els dos espectacles d’aforament reduït
de la programació, han exhaurit entrades en totes les funcions del dia. Després de
l’última funció, el públic s’ha dirigit cap a la Rambla Nova, 79 per agafar l’autobús que
ha posat l’organització per facilitar el transport cap a l’Orfeó Canongí Teatre Municipal.

També amb l’aforament completament exhaurit, Jo, travesti amb Roberto G. Alonso ha
seduït a tot el pati de butaques anomenant bar d’ambient de la dècada dels 90 a
Tarragona i explicant la història del transvestisme a partir d’una autoficció escrita per
Josep Maria Miró.

FITT 2024. Jo, travesti. Foto Albert Rué
FITT 2024. Jo, travesti. Foto Albert Rué

Aquesta és la segona vegada que l’Ajuntament de La Canonja participa en la programació oficial del Festival Internacional de Teatre de Tarragona.

Més tard, el Teatre Tarragona s’ha omplert de gom a gom per veure Traces del
coreograf belga, Wim Vandekeybus. El públic ha gaudit durant gairebé dues hores de
dansa contemporànea amb deu ballarins i ballarines transportant-se als boscos i
danses romaneses. Aquest espectacle ha sigut possible gràcies a la col·laboració i
complicitat del Danseu Festival, un festival de dansa contemporànea que se celebra
dies abans del FITT a les Piles de Gaià (Conca de Barberà).

FITT 2024. Traces. Foto Albert Rué
FITT 2024. Traces. Foto Albert Rué

El punt i final a la tercera jornada del dia ha sigut el concert d’Svetlana. El duo barceloní
ha animat a tothom que s’ha acostat al Passeig de les Palmeres amb les seves lletres
divertides i festives. El concert forma part de l’aposta del FITT per la programació
musical a les nits.

FITT 2024. Svetlana. Foto Albert Rué
FITT 2024. Svetlana. Foto Albert Rué