El fons marí es recupera després de dues setmanes de temporal. Els surfistes han estat els més beneficiats de la mala situació del mar. Amb tot, des del Departament de Geografia de la URV, la investigadora, Anna Boqué, continua analitzant dades dels últims 30 anys per establir un mètode per predir les onades per la pràctica del surf.
La investigadora ha explicat al programa El Far de Tarragona Ràdio que en l’estudi que porta a terme té en compte el factor del moviment de la sorra marina. Boqué ha manifestat que per la pràctica del surf no afecta tant aquest canvi de situació en espais amb roques. En els que predomina la sorra, els fons són més dinàmics i es troben diferències diàries.

Pel que fa a les tempestes, Boqué ha expressat que segons l’entorn de les platges, el mateix sistema natural presenta una tendència a equilibrar-se. ‘El problema que tenim és que falten platges amb sistemes dunars que les protegeixin. S’està construït immediatament després de la sorra i aquesta es perd perquè no es pot arrelar a l’asfalt’, ha conclòs Boqué.
La investigadora ha parlat d’utopia poder tenir la línia de costa que hi ha o hi havia en el passat i considera que amb les zones naturals que encara queden, s’haurien de respectar i construir amb més distància respecte al mar.
Més continguts de Tarragona Ràdio:
- La campanya de promoció del peix fresc “Tu compres, nosaltres cuinem!”, guardonada pel GALP Costa Daurada
- L’Associació Contra el Càncer de Tarragona fa una crida a la col·laboració ciutadana
- Aturem Hard Rock i el Gepec recorren a la via administrativa per anul·lar la llicència de casino de Hard Rock
- L’Entaula’t apropa la taula local d’infància i adolescència de Tarragona a la Rambla Nova
- Els veïns de Tarragona-2 mantenen la lluita per les pantalles acústiques