Aquest dimarts, el Fòrum de la Colònia ha acollit la sessió inaugural del curs 2021-2022 del Consell Escolar Municipal. L’acte ha estat presidit per l’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, i ha comptat amb les intervencions del director dels serveis territorials d’Ensenyament de la Generalitat, Quim Medina, i del conseller d’Ensenyament de l’Ajuntament, Manel Castaño, abans de donar pas a la ponència del convidat, Xavier López Ortín, director de l’Escola Octavio Paz de Barcelona.

La sessió inaugural, conduïda per la periodista de Tarragona Ràdio Núria Cartañà, s’ha iniciat amb l’actuació de l’Aula d’Instruments Tradicionals de l’Escola Municipal de Música, que ha interpretat La marxa de la Cucafera, i ha comptat amb la presència de representants del Consell Municipal d’Infants de Tarragona.

L’alcalde Ricomà ha obert les intervencions destacant que “Tarragona està compromesa amb l’educació com a Ciutat Educadora”. “Avui ens hem trobat presencialment al Fòrum de la Colònia per celebrar l’inici del curs amb el Consell Escolar Municipal –ha afegit— i hem de felicitar l’excel·lent tasca que ha fet la comunitat educativa durant la pandèmia”.

La ponència de Xavier López Ortín, per la seva banda, s’ha estructurat en tres preguntes plantejades per la periodista Núria Cartañà: quines són les necessitats educatives de la ciutadania del segle XXI, de quina manera pot contribuir una escola transformadora a donar resposta a aquestes necessitats i quines poden ser les polítiques municipals per acompanyar els centres, les famílies, el professorat i l’alumnat.

López Ortín ha desgranat els punts destacant l’educació en valors i en competències per plantejar alguns reptes i preguntes com ara “fer de la ciutat un entorn educatiu permeable a l’aprenentatge mitjançant la cultura, l’art i totes les oportunitats educatives que ofereix”. “Preguntem-nos el perquè, més que el què i el com; o convertim-nos en una organització que aprèn… Per sumar tots i transformar una ciutat escolar en una ciutat educadora” ha conclòs, abans de donar pas al torn de preguntes i el debat.