El Festival REC organitzarà el 2 de desembre una Jornada Professional dedicada a les possibilitats de desenvolupament i mercat per als nous projectes cinematogràfics. L’objectiu de l’acte és donar suport i oferir una xarxa de participació, gestació i empenta a cineastes independents que es troben en diferents fases de producció de les seves primeres o segones pel·lícules.

Tradicionalment, els cineastes novells que intenten accedir amb les seves primeres pel·lícules a la indústria cinematogràfica es troben amb moltes dificultats. Per aquest motiu, els organitzadors del Festival REC 2021 han concebut aquesta Jornada Professional que incideixi en algunes qüestions que són clau i que sorgeixen de l’experiència en el suport del nou talent i en l’acompanyament de projectes durant gairebé una dècada.

Durant anteriors edicions del festival han passat pel laboratori professional, produccions que han resultat tenir un pes important en la cartografia cinematogràfica contemporània. Entre aquestes es troben títols com Destello Bravío (2020), Ojos Negros (2018), Trinta Lumes (2017), Ana de día (2016) o Con el Viento (2015), Julia Ist (2015), Estiu 1993 (2015) o Game Over (2014).

La Jornada Professional s’emmarca en el laboratori professional del festival, en el qual també es duran a terme altres activitats com el Primer Test, el qual és l’espai de desenvolupament i assaig per a projectes cinematogràfics en fase de postproducció i les trobades One-to-one, organitzades pel REC amb la col·laboració de Catalan Films.

Més notícies: