Pla general d'una operària que passa per davant la nova terminal de l'Aeroport de Reus. Imatge del 31 de maig del 2021. (Horitzontal)
Pla general d'una operària que passa per davant la nova terminal de l'Aeroport de Reus. Imatge del 31 de maig del 2021. (Horitzontal)

El nou Pla Director de l’aeroport de Reus que està preparant Aena preveu una inversió de 103 MEUR. Així es desprèn d’un document que el gestor estatal ha publicat a la seva pàgina web titulat “Futur desenvolupament de l’aeroport de Reus”, en el context de la documentació que ha fet pública arran de la polèmica per l’ampliació de l’aeroport del Prat. Es tracta d’un ‘Power Point’ de vuit pàgines en el qual, en base a unes previsions de creixement que fa Aena, es detallen les inversions que necessitaria la instal·lació per poder assumir l’increment de passatgers sense col·lapsar. Amb tot, l’acord entre Estat i Generalitat per fer una estació d’alta velocitat a l’aeroport pot comportar canvis en un Pla Director que no està tancat.
I és que l’informe que s’ha publicat és del 26 de juliol, tot just d’una setmana abans que el ministeri de Transports anunciés la inversió per ampliar l’aeroport del Prat per convertir-lo en un hub internacional. La proposta comportava que els aeroports de Girona i de Reus es connectessin amb el Prat mitjançant trens d’alta velocitat. Tot i que en els darrers dies la inversió al Prat ha caigut, l’acord entre Estat i Generalitat per portar l’alta velocitat als aeroports de Reus i Girona es manté.
L’estudi publicat per Aena remarca que el 2019 per l’aeroport de Reus hi van passar 1.046.062 viatgers, mentre que en l'”Horitzó del Pla Director” serien 2.622.200. El nombre d’operacions s’incrementaria de les 17.659 fins les 29.400.