El nou sistema digital per demanar cita als Centres d’Atenció Primària no acaba de rutllar. Posat en marxa recentment, els CAPs pateixen per la barreja entre pacients covid i persones que hi acudeixen per altres mals.
Escollir dia i hora i explicar el motiu de la consulta a través d’internet o l’aplicació de La Meva Salut. Aquest és el simple procediment del nou sistema, que funciona amb el codi identificador de la targeta sanitària, que té l’objectiu d’agilitzar el tràmit de petició d’hora i respondre a la falta de personal sanitari. Des de casa seva, els pacients poden demanar visita per qualsevol especialitat i si volen que l’atenció sigui presencial o telemàtica.
Des dels CAPs creuen que la idea és «bona», però que la posada en pràctica no està sent tan còmoda com s’esperava. El principal punt feble és que el circuit diferenciat per a pacients covid no s’està mantenint del tot, ja que amb la petició digital hi ha risc de barreja. Així ho explica Ramon Monegal, gerent del CAP Muralles, en declaracions a Tarragona Ràdio.
Creu Monegal que el nou sistema digital no aconseguirà descongestionar els Centres d’Atenció Primària. És per això que demanen només dirigir-se als CAP quan realment sigui necessari. Demanen evitar anar-hi tan sols per actualitzar l’estat de salut. Les cites més habituals són les relacionades amb problemes respiratoris propis de l’època i els tràmits administratius.