El peix de Tarragona es reivindica. Ja està en marxa una campanya per posar en valor les espècies autòctones amb el repte d’incrementar les vendes i que tinguin més pes a les cartes dels restaurants, ara escàs. La iniciativa involucra l’Ajuntament, a través de Tarragona Impulsa i Mercats, el Port i el sector pesquer de la ciutat.

La campanya comença a caminar i busca que la ciutadania conegui més i valori el peix de casa nostra. És el cas del gadagang, la canana, el seitó o la gamba blanca. Una gamba de Tarragona que està a 150 euros el quilo. Això és símptoma de bona salut, segons ha indicat el president de la Confraria de Pescadors de Tarragona, Esteve Ortiz. Admet que l’augment dels preus propiciat pels confinaments i la pandèmia els ha beneficiat. Ara el gran cavall de batalla segueix sent la reducció de captures de peix blau. També posar l’accent en el control del producte un cop surt de la llotja i evitar que alguns restaurants ofereixin «gat per llebre», segons Ortiz.

Es repartiran tríptics per informar de les varietats autòctones on també hi ha un petit receptari. Al Mercat hi haurà showcookings i no hi faltarà el peix de Tarragona.

El conseller d’Ocupació, Manel Castaño, explica que la campanya comença però que anirà creixent amb futures accions. Un dels reptes és que pugin les vendes mentre es reivindica la qualitat del producte.

Per la seva banda, el Museu del Port també s’involucra en la campanya i ha organitzat conta contes i activitats familiars per divulgar el patrimoni pesquer.