El contracte de la brossa amb les modificacions incorporades per a la seva licitació s’ha aprovat amb els vots a favor del PSC, ERC i Junts per Catalunya i l’abstenció de la resta: PP, VOX i En Comú Podem. En el primer ple ordinari del mandat, ha prosperat la proposta del govern que inclou modificacions que afecten al preu base de la licitació, que s’incrementa en més de 931.000€ l’any. Puja el percentatge de despeses generals que passa del 5 al 7%. També es resol el preu de la inversió degut a la inflació, ja que s’augmenta l’interès, i s’allarga la vigència del contracte a 10 anys, en comptes de 9.
L’alcalde, Rubén Viñuales diu que l’objectiu últim i únic és millorar la vida dels tarragonins. Explica que no s’ha treballat amb tot el temps que els hagués agradat i destaca que la situació fruit de no tenir una contracta nova pot fer que el servei es resenteixi. Viñuales agraeix l’actitud predisposada a trobar solucions de la resta de grups. És el contracte, ha dit, més important i primera preocupació dels tarragonins.
La consellera responsable de Neteja, Sonia Orts diu que la voluntat és que no quedi desert i es pugui activar el més aviat possible.
El portaveu de Vox, Javier Gómez, s’ha abstingut per considerar que tot i la importància del contracte, no han tingut temps per analitzar-lo amb deteniment.
La portaveu del PP, Maria Mercè Martorell, assegura que és imprescindible la millora de la neteja. Diu que algunes de les modificacions que s’inclouen en el contracte són les que van defensar durant la campanya. Amb tot, s’han abstingut perquè no hi hagut temps material per fer-.ne una valoració acurada.
El portaveu d’ECP, Jordi Collado, lamenta l’espectacle viscut entre el darrer mandat i aquest a l’entorn de la brossa. Creu que s’ha fet un ús polític del tema per acabar aprovant una proposta sense canvis respecte l’anterior.
El portaveu de Junts per Catalunya, Jordi Sendra, assegura que Tarragona continua estant molt bruta i que cal una actuació imminent per resoldre la situació.
ERC ha donat suport a la proposta del govern municipal del PSC. Segons ha explicat el conseller del grup majoritari a l’oposició, Jordi Fortuny, el plec no presenta canvis substancials respecte el que van elaborar ells. Fortuny no entén perquè quan estava a l’oposició el PSC hi estava en contra. Diu que el plec és idèntic i que, per tant, Tarragona tindrà un bon contracte on es pagarà per feina feta
La nova proposta millora aspectes relacionats amb el benefici industrial, allarga l’amortització de les obres del parc de maquinària municipal de 10 a 20 anys i aplica un plus per assolir la recollida selectiva a partir del primer any de contracte.
Nous col.lectors
L’Ajuntament de Tarragona ha aprovat la construcció de dos col.lectors per evitar inundacions a la Part Baixa quan hi hagi fortes precipitacions. És un dels primers decrets que va signar Viñuales com a alcalde de Tarragona, la semana després de la investidura.
La licitació d’aquest projecte té un cost de 900 mil euros en la primera fase que consistirà en la instal·lació d’un col·lector a Torres Jordi. En la segona fase, s’instal·larà un altre col·lector al carrer Reial.
D’aquesta manera, es dona resposta a una de les demandes prioritàries dels veïns de la Part Baixa.
Mocions
En el capítol de mocions, el plenari ha aprovat per unanimitat la moció d’En Comú Podem per a la implantació d’un bus urbà que connecti directament els barris de Ponent amb el Complex Educatiu.
D’altra banda, s’ha fet una Declaració Institucional per rebutjar el comportament i la proliferació de les motos aquàtiques a les platges de la ciutat.
ERC i Junts han plantejat dues mocions en defensa de la llengua catalana.
Junts reclamava la reobertura de l’Oficina Municipal de Promoció del català. Les dues propostes han estat aprovades.
Ha estat aprovada per unanimitat la moció d’EnComuPodemTGN per a la implantació d’un bus urbà que connecti directament els barris de Ponent amb el Complex Educatiu i una altra del mateix grup per disposar d’una nova ordenança de la brossa justa.
ERC ha vist com li tombaven la moció per fomentar la mobilitat activa i sostenible a la ciutat.