El ple de Tarragona de dijous adjudicarà a Urbaser el contracte de la brossa. L’equip de govern té el suport de Junts i dels no adscrits, de manera que s’ha assegurat que el punt prosperi. Els comuns i Vox votaran en contra, el PP s’abstindrà i ERC manté la incògnita sobre el sentit del seu vot. El tema s’ha tractat durant la tertúlia política de Tarragona Ràdio.

La portaveu del PSC, Sandra Ramos, diu que és molt important poder avançar els tràmits tenint en compte que la neteja és un dels aspectes que més preocupen a la ciutadania. Recorda que és el contracte més important de l’Ajuntament i, davant l’embolic judicial, defensa la feina feta a nivell tècnic.

El PP s’abstindrà. Ho ha manifestat la seva portaveu, Maria Mercè Martorell, per qui un contracte d’aquesta envergadura no hauria de poder tenir tantes pròrrogues. Per la seva banda ERC, principal partit a l’oposició, segueix sense anunciar quina posició tindrà de cara a la votació al ple. Maria Roig, portaveu adjunta, diu que són conscients de la necessitat que té la ciutat però afirma que «la por està en enganxar-se els dits» si ara s’adjudica i arriben nous recursos. És un argument molt similar al que esgrimeixen des d’En Comú Podem, que creuen que tot plegat pot acabar costant molts diners al consistori.

Urbaser va quedar en segon lloc al concurs. El procés pot tirar endavant un cop resolta la cautelar que havia interposat GBI Paprec, la guanyadora. L’equip de govern socialista confia que a l’estiu l’adjudicatària ja treballi en la neteja de la ciutat.