El cartell de ple total durant Cap d’Any ha permès salvar la campanya turística de Nadal a les destinacions de l’interior de la demarcació de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Al conjunt de la demarcació, amb un de cada cinc allotjaments oberts, la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona
xifra globalment en un 80% l’ocupació, afavorida pel bon temps.
Malgrat que la majoria dels visitants durant les festes de Nadal han estat nacionals, també se n’han registrat d’internacionals, especialment alemanys i belgues. Segons la presidenta de la FEHT, Berta Cabré, el bon temps de les últimes setmanes ha facilitat l’afluència de turistes centreeuropeus. En aquesta línia, Cabré ha afirmat que existeix una tendència recent entre el públic familiar d’allargar les vacances més enllà de l’estiu.

En un context en què a la demarcació tarragonina només hi ha obert el 20% del parc hoteler, des de la FEHT apunten que les peticions d’allotjaments en aquesta època de l’any han estat “molt equilibrades”. Tot i això, destaquen que el client internacional s’ha interessat especialment en càmpings, mentre que el de proximitat ha optat per bungalows i hotels. Pel que fa al tipus de públic, ha predominat el familiar.
El sector de la restauració ha treballat intensament al Priorat, l’Alt Camp i la Conca de Barberà, sobretot per Nadal i cap d’any, segons l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Tarragona (AEHT). Als allotjaments rurals de les Terres de l’Ebre l’ocupació es va quedar en un 40% per Nadal o un 20% pel cap de setmana de Reis i ha estat testimonial els dies laborables.
Amb els habitualment fluixos gener i febrer per endavant, durant els quals alguns establiments opten per tancar portes per evitar costos, el sector treballa amb la vista posada de cara les vacances de setmana santa.