El Port de Tarragona ha adjudicat un nou servei de suport a la gestió d’emergències i crisi. El contracte ha estat adjudicat a l’empresa VOID SISTEMAS, SL per un import de 131.300 euros amb un període de prestació de servei de quatre anys.

Es tracta d’una eina que facilitarà les comunicacions derivades dels incidents o situacions d’emergència que puguin esdevenir en l’espai portuari. L’objectiu principal d’aquest projecte és, per una banda la integració d’una plataforma de gestió que permeti, a tots els actors implicats, millorar la coordinació de les actuacions i facilitar la presa de decisions. Per altra banda, l’eina permetrà incorporar i compartir en un mateix sistema, tota la informació relacionada amb les actuacions tàctiques, operatives i directives de forma segura i eficient.

A més, aquesta implantació permetrà tenir una millor traçabilitat i facilitat d’accés a tota la informació que es genera en una situació d’emergència que, atès que es tracta de situacions d’una elevada complexitat, necessiten d’una millora contínua acord amb l’experiència adquirida.

Aquest nou sistema permetrà al Port de Tarragona, a les empreses de la comunitat portuària i a les administracions públiques implicades en els incidents i emergències, disposar d’unes eines de darrera generació per assolir una gestió de crisi amb connexions de línies directes d’informació, en temps real, i documentar la gestió associada a qualsevol incident.

Més notícies: