Al moll d’Aragó del Port Tarragona s’hi ha realitzat una complexa i curiosa operativa de càrrega. Es tracta del carregament d’una grua de grans dimensions que l’empresa Ership va enviar direcció el Port de Cartagena.
L’operativa es va realitzar amb les embarcacions Piemonte, remolcador encarregat en portar la grua fins a Cartagena, i la pontona Golia, plataforma on va ser carregada. Degut al gran pes i dimensions de la grua, més de 400 tones i gairebé 20 metres d’alçada, i la seguretat de la mateixa operació, el procés de càrrega i posterior trincatge va ser complex.
El Port de Tarragona compta amb un alta especialització en càrregues d’aquest tipus, disposa de grans esplanades a l’aire lliure que faciliten l’embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals.
Amb grans zones disponibles per aquest tipus d’operatives, rampes RO-RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària amb calats de 16 metres de fondària permeten l’atracada d’embarcacions especials preparades per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.