El Port de Tarragona rep el primer vaixell híbrid elèctric de la seva història. Es tracta d’un vaixell Ro-Ro (carrega rodada) de la naviliera Grimaldi Lines de 238 m d’eslora, una mànega de 34 metres, un arqueig brut de 67.311 tones.
S’anomena Eco Barcelona i utilitza combustibles fòssils durant la navegació i electricitat durant l’escala al port, garantint zero emissions. El vaixell utilitza l’energia elèctrica emmagatzemada a les bateries de liti que es recarreguen durant la navegació gràcies als seus generadors i 350 metres quadrats de panells solars.
Segons la naviliera amb aquesta nova generació de vaixells pot transportar el doble de càrrega mantenint el mateix consum de combustible a la mateixa velocitat. Aquest vaixell Ro-Ro pel transport marítim de curta distància té una capacitat de 7.800 metres lineals de càrrega rodada, equivalent a 500 tràilers aproximadament.
Durant la jornada d’aquest dimarts s’embarcaran 812 vehicles a l’Eco Barcelona que té com a port de destí Savona, Itàlia. Es tracta d’una nova operativa en els molls de Cantàbria i Galícia del Port Tarragona que han vist créixer el tràfic de vehicles durant el primer trimestre de l’any 2022 en un 7,2% amb un total de 43.068 unitats mogudes.
Més notícies:
- La cònsol del Marroc veu amb bons ulls un agermanament entre Tarragona i la ciutat de Tànger
- Dos morts, un ferit crític i un de greu en un accident a la T-314 a Cambrils
- Enric Aguilar: ‘El principal problema del canvi climàtic a Tarragona, Catalunya i l’Estat és la sequera’
- El Nàstic torna al Nou Estadi amb l’opció de poder utilitzar David Concha
- Més de 300 professionals es reuneixen a Tarragona en la IV Jornada de Treball Social Sanitari